Ik heb mijn bieslook buiten staan sinds vorig haar, is dit jaar weer gekomen. Ik zou de grond een beetje vochtig houden. Zeker niet te nat. Als de aarde de droog is zie je dit meteen aan de bieslook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je wilt dat hij lekekr blijft, zorgend at hij niet in bloei schiet, dus knoppen verwijderen.
Hoewel de bloemetjes wel leuk zijn, dus misschien klein polletje laten staan voor de bloei
13 jaar geleden
De plant groeit het beste op vochtige kalkhoudende humusgrond. Maar ook in potten doet de bieslook het prima, op voorwaarde dat de plant veel licht en warmte krijgt.
fremar
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
ja,toch wel
Binnenkort gaat de bieslook bloeien, de bloempjes zijn erg leuk, ook als snijbloem.
Maar als de bloei begint, gaat het groen taai en geel worden.
Alles een stukje boven de grond afknippen, dan gaat hij opnieuw uitlopen.
Mogelijk heb je een potje bieslook gekocht bij b.v A.H.
deze zijn in een kas gekweekt en zullen zich anders gedragen dan die in de tuin.
Mogelijk dat die niet bloeien, dan gewoon optijd water en natuurlijk af en toe mest ( vloeibaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
In de volle aarde of in een ruime pot. Regelmatig water geven. Niet uit laten drogen en vaak knippen. Zo hou je de plant jong en fris.

Volle zon of half schaduw is prima, als het maar regelmatig water krijgt. Zeker in de zomer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb voor en jaar of 5 geleden een paar potjes bieslook gekocht bij een of andere supermarkt.
Ze gewoon in de volle grond neergezet.
Dus de natuur verzorgd ze als het ware.
Tot s,middags 2 uur hebben ze zon.
Ik doe er helemaal niks aan.
Het komt ieder jaar weer terug.
Zo staan ze er nu bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een zelfde verhaal. Ik had op een gegeven moment last van bladluizen, heb toen meerdere plantjes buiten gezet om er later iets mee te doen, en toen er niet meer aan toegekomen. Ik heb die planten toen maar opgegeven, ik dacht dat ze toch niet meer te redden waren.
Maar tot mijn grote verbazing begonnen ze een tijdje geleden weer groen te worden, en nu groeien ze weer prachtig. Waren alle planten maar zo makkelijk!