Als je een boom afzaagt?gaan de wortels dan op de lange duur ook dood?

Met spitten in de grond blijf je last houden van die wortels.
Verrotten die een keer.

burgos
12 jaar geleden
in: Tuin
12.4K

Het beste antwoord

Roundup op de afgezagde stronk wil ook wel helpen.
Vooral op de de buitenste kant, bij de bast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoorde ook van iemand die er diesel op smeerde. stronk rot wel weg, maar of je daarna nog wat op die plek kan planten???

Andere antwoorden (4)

Ik denk niet dat ze dood gaan. Dit baseer ik op het feit dat ik zelf ook een boom in mijn tuin heb waar ik liever van af wil. Heb die boom nu al 4 keer afgezaagd op ca. 10 cm. boven de grond en iedere keer groeit die opnieuw. De laatste keer dat ik hem afzaagde was 2 jaar geleden en nu heb ik een boom van meer dan 4 meter hoog en 3 meter breed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Bedoel eigenlijk als je hem helemaal afzaagt tot onder de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maakt niet uit, vlak onder of vlak boven de grond. sommige boomwortels blijven uitlopen
Dit hangt zeer sterk af van het soort boom.
Van sommoge soorten steekt u een afgesneden twijg in de grond en die gaat groeien.
Anderen hebben de beste zorgen nodig.
Hoe zachter de houtsoort hoe makkelijker die gaat groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een afgezaagde boom, waarvan alleen de stronk nog zichtbaar is en met wortels onder de grond, zal op den duur verrotten. Dat kan echter jaren duren en is afhankelijk van de houtsoort.
Als je de plaats vrij van wortels wilt hebben om er iets anders te poten, kan je alles beter uitgraven.
Ivana
12 jaar geleden
Als je een boom aan de grond afzaagt dan zal de wortel nog jarenlang proberen om weer uit te schieten en zul je ook nog vaak kleine takken omhoog zien komen die je weer moet afzagen. Het beste is dus om de wortel ook te verwijderen of te laten frezen.