Kun je een pruikenboom in mei, nu dus, nog verplanten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.9K

Antwoorden (2)

Ik zou het nu niet doen. De boom krijgt stress en moet zich aan een nieuwe plek aanpassen terwijl hij ook bladeren en vruchten moet vormen. Beter voor of na het groeiseizoen. Zie ook een verwijzing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De pruikenboom is al volop in de groei.
Als je die nu zou verplanten, dan verliest hij wel 90 % van zijn haarwortels.
Dus kan hij daarna onmogelijk al zijn bladeren in stand houden.
Maar toch kan het wel lukken.
Knip na het rooien de struik tot de helft terug.
Verwijder al zijn blad en plant hem opnieuw in een plantgat met een goede rulle grond.
Geef voldoende water.
Na een week of 3 a 4, zal hij weer gaan uitlopen en aan het eind van de zomer weer een mooie gezonder struik zijn.
Vrijwel alle struiken kan je zo verplanten.