Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik de salix sierknotwilgje op een stammetje nu al snoeien?

Het sierwilgje is 3 maanden geleden gezet, maar loopt enorm uit.
Hij is topzwaar geworden erdoor.
Mag ik m nu al snoeien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
642

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een wilg kun je in principe het hele jaar snoeien. Waarschijn lijk loopt-ie direct weer uit. Het is echter beter nog ruim een maand te wachten, als alle blaadjes er af zijn. Wat je wel nu kunt doen is de onderste takjes er af knippen, zodat je er wat model in brengt. En waar de takken erg dicht op elkaar staan hier en daar een beetje uitdunnen. Dan alles laten doorgroeien tot eind volgend jaar, om een mooie, sterke boom te krijgen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
De mijne had ik in het voorjaar gesnoeid. Zoals voorgeschreven tot 15 cm vanaf het middelpunt van de bolvorm. Daarna is hij enorm gaan bloeien, maar net als jij zegt, ook heel erg uitgeschoten en dun geworden. Twee weken geleden heb ik hem opnieuw drastisch gesnoeid en hij is nu compact en prachtig in vorm. Ik denk dat het ook beter is bij een eventuele najaars-storm. Mijn boompje had ik dit vroege voorjaar geplant, dus ook zo'n heel jong kwetsbaar ding.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding