Kun je nu nog peulen zaaien?

Sommige mensen beweren nu nog peulen te kunnen zaaien, het is te laat volgens mij,maar bij zeer gunstige weersomstandigheden,zou dat dan nog iets kunnen worden?Zijn hier ervaringen mee?

10 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

peulvruchten zoals doperwten, peulen en tuinbonen, kan je nu niet meer zaaien.
Dit moet gebeuren in het koude deel van het voorjaar.
Hierdoor zullen deze planten, die vroeg zijn gezaaid, eerst een sterk wortelgestel onder de grond gaan maken.
Pas later, als het warmer wordt, gaat het bovengrondse deel groeien en bloeien.
Zou de ze nu zaaien, dan komen ze prima op en gaan direct aan de groei, met een te zwak wortelgestel.
Hierdoor ontstaan ook zwakke planten die zeer gevoelig zijn voor luizen, virussen en schimmelziekten, ook zullen er amper zaden in komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
flyingcrow
10 jaar geleden
Bedankt!