Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet deze zeer stekelige wilde plant van 80 cm hoog?

Zojuist ontdekt op de kwekerij, deze zeer stekelige wilde plant, 80 cm hoog, mogelijk fam. van de kompassla.
Deze geel bloeiende plant heb ik nog nooit eerder gezien en kan hem in mijn boeken ook niet vinden.
Hij prikt enorm, aan alles zit stekels ( naalden)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
8.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, sorry Ed, als jij het niet weet.....
Lijkt mij als bezitter van een balkon, een distelachtige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, als Ed het al niet weer... :-) Ik gok op een zonnebloem met stekels... Maar ja, ik heb er helemaal geen verstand van... :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt het een beetje hier op? > http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/centaurea3.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal ik met mijn distelachtige dan ook nog gelijk krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is geen distel en geen zonnebloem met stekels ;-)
en ook niet de plant van pompiedom, dat is een korenbloem achtige zonder stekels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij weet Ed alles van planten, zou het een prijsvraag zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, ik weet het echt niet, nooit eerder gezien.
Cryofiel
11 jaar geleden
Een mutant!   ;-) Heb je trouwens pas geleden nieuwe batterijen in je camera geplaatst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad,als jij het niet weet Ed,wie moet het hier dan weten? Misschien een rare vraag,maar waarom heb je dit niet in de kwekerij gevraagd of wisten ze het daar ook niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kwekerij is onze eigen kwekerij en de man die het zou moeten weten ben ik ;-))))
Maar ik heb deze plant nog nooit eerder gezien, mogelijk een exoot.
Cryofiel
11 jaar geleden