kun je wilde kersen eten

bij ons in de tuin komen ineens kersen aan een boom
die ergens is op gekomen. Nu zijn deze kersen erg zuur en maar 1 kers aan een stokje, volgens mij heb je er anders altijd 2 aan elkaar. Nu denk ik dat het een wilde kersen boom is maar kun je die kersen rustig opeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
18.5K

Antwoorden (6)

je kunt ze eten wilde kersen zijn altijd 1 aan een stokje voor meer info over de plant zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst goed opzoeken ( internet) om welke kers het gaat voordat je het gaat eten. Dan voorkom je een giftig kers/ bedje te eten. Ik vind het maar een eng idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan heel veel soorten Prunussen in ons land, waarvan veel soorten met vruchtjes die op kersen lijken, veel soorten zijn oneetbaar en soms zelfs wat giftig.
Een kers is ook een Prunus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou eens op deze website kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in mijn oma's tuin staat een kersenboom waarvan we iederjaar eten. kijk of er vogels van eten. als zij het eten kun jij het ook eten! ;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat die wilde kersen lekker hangen voor de vogels.
Heeft waarschijnlijk wel mooi gebloeid.