heeft iemand ervaringen goed/slecht met konijnen op kunstgras?

ik weet het, het klinkt niet optimaal. Mijn konijnen hebben een kleine buitenplek. Er is een gedeelte dat helemaal in de schaduw en onder een grote bamboe ligt. Daar heb ik gras geprobeerd (alle soorten) maar dat gaat dood. Nu zitten ze daar in feite op het gaas dat er ligt om te voorkomen dat ze een tunnel naar de buren graven. Misschien loopt kunstgras dan toch nog beter, het staat in ieder geval leuker voor ons.

13 jaar geleden
in: Tuin
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha!!

Het beste antwoord

Kustgras kan het einde betekenen voor je konijntjes, je knagen er aan en stukjes kunststof kunnen in hun darmen komen die ontstekingen kunnen veroorzaken.
het is trouwens ook zeer onpraktisch, hoe moet je dit schoon houden?
Een prima oplossing voor jouw probleem , haal een zak gemalen boomschors ( geen houtsnippers)op een tuincentrum en plaats in je hok een laag van 10 cm. dik.
Dit gaat heel lang mee en verrot niet.
Het ligt bij mij in de parkietenvoliere en het kippenhok.
Ziet er mooi en verzorgt uit en is natuurlijk om te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
dank, goed idee dat schors, ga ik gelijk doen!!!!

Andere antwoorden (3)

Er is natuurlijk een grote kans dat ze daar aan gaan knabbelen. Dat er niet gezond voor de beestjes.
Je kan ze dan nog beter op zand of tegels laten lopen.

Eventueel kan je daar dan (gedeeltelijk) een ondergrond overheen strooien waardoor het wat zachter wordt.
Moet je dan wel vaak verschonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze gaan er gegarandeerd aan knagen, dat doen konijnen nou eenmaal. Persoonlijk vind ik het niet alleen niet ideaal klinken, ik zou dit geen moment overwegen.

Kun je geen laag zand over het gaas heen strooien? Dat is ook gemakkelijk schoonmaken, gewoon het zand vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je het niet bestraten of een of andere manier? Kunstgras is niet handig omdat ze er onwillekeurig toch aan gaan knagen en/of graven en dan kunnen hun nageltjes erin blijven hangen met alle gevolgen van dien. Bestrating is meteen een mooie natuurlijk wijze om dat nageltjes kort te houden!