Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hoog mag een plantane aan de achterkant van tuin staan?

Hoe hoog mag een plantane zijn achterkant tuin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
826
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een plantane? Ik zit namelijk in verwarring of je het misschien over een Plataan hebt of over wat ze in het Engels in sommige streken Plantane noemen (zeg maar de bakbanaan om het even simpel te omschrijven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gast zal wel geen bakbanaan achterin zijn tuin hebben staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een afval bak,met misschien wel een rotte plantanebanane,oke laat ook maar gane.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens de wet bestaat er, voor zover ik kan vinden of voor zover ik weet, geen maximale lengte voor een boom. Er gelden wel wat andere regels, die je kan vinden op de bijgevoegde bron, onder het kopje: "Bomen en hagen planten".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle bomen die binnen 2 m van de erfscheiding staan, mogen niet hoger worden dan 2 m.
Verders is het in veel gemeente zo, dat als de plataan veel zonlicht weghoud bij de buren en het zou een rechtzaak worden dan verlies je dat meestal.
Gezeur over bladoverlast van je plataan is wel vervelend voor je buren , maar daar kunnen ze niets aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding