Waarom geeft mijn Walnotenboom geen noten?

Ik heb twee notenbomen in mijn tuin, drie jaar geleden voor het laatst noten van gehad, nu al drie jaar geen een noot meer , hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
12.8K

Het beste antwoord

Aan walnoten zitten twee soorten bloemen, de vrouwelijke in de vorm van een klein rood pluisje en de mannelijke in de vorm van lange katjes.
Echter, ze bloeien niet tegelijk.
Zo kan de walnotenboom zich zelf niet bevruchten.
Daarom moet er een andere walnoot ergens vlakbij staan, die bloeiende mannelijke katjes moet hebben op het moment dat jouw boom bloeit ( vrouwelijk)
Dat lukt niet altijd, dus heb je niet ieder jaar noten.
Hoe meer walnoten er in de buurt staan te bloeien, hoe groter de kans dat je elk jaar noten hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt precies. Bomen die alleen stonden hadden praktisch geen noten en een laan met veel notenbomen heeft zeer veel noten gegeven het afgelopen jaar.

Andere antwoorden (1)

De vrouwlijke bloemen zijn waarschijnlijk niet of niet goed genoeg bestoven. Zie link.