De bladeren van mijn kakiboom worden bruin wat kan ik hieraan doen?

Ikheb mijnkaki opgekweekt uit een pit in de supermarkt.Soms zie ik kleine lichtbruine blaasje op zijn stam/bladeren. Als ik deze blaasjes verwijder zit er een klein wormpje in. Kan dat daarmee iets te maken hebben? De plant is 1jaar en stond altijd al binnen. Hij heeft nog niet zolang zijn bladeren hooguit 2maanden. Weet er iemand raad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Dit soort problemen ontstaan vaan door te natte grond.
Indien de grond nog vochtig is, NOOIT water geven!
Dit soort problemen ontstaan vaak door overbemesting, de jonge plant heeft nog weinig voedingsstoffen nodig, dus geef je vaak te veel.
Dit soort problemen ontstaan vaak door verkeerde grond, altijd een goede potgrond gebruiken.
Dit soort problemen ontstaan vaak door te weinig/ te kort daglicht.
De blaasje wijzen op een mineer wormpje, die het bladgroen tussen de onderlaag en de bovenlaag van het blad opvreten.
Aangetaste bladeren verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Hier ben ik al een stap mee verder.

Andere antwoorden (1)

Het moet nog wennen aan de temperatuur.