Wat voor plant is dit?

Dit plantje is zomaar verschenen. Plm 20cm, grijsgroen blad en een kopje met kleine langwerpige paarsroze kelkjes, gelig van binnen. Het ziet er zo bekend uit... Weet iemand wat het is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooie plant
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb hem ook wel eens spontaan in de tuin gekregen, maar weet niet hoe hij heet. Ik wacht op de kenners...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben de naam kwijt, helaas...........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ha, ha, weet het weer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad heel bekend... moest qua blad even denken aan prikneus, maar de bloemen zijn heel anders.. wie weet het? ben benieuwd

Het beste antwoord

Het is de Cerinthe major 'Purpurascens'.
Waanzinnig mooi van kleur, verkrijgbaar als zaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Beter bekend als de grote wasbloem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plusje, Ed! Ik ga hier zaadjes van bestellen, prachtige plant
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En ik maar zoeken tussen wilde planten...
Een plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja grote wasbloem, de blaadjes hebben een soort van blauw laagje, dat er wasachtig uit ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Het kan je zo dwarszitten als je er maar niet achter kan komen! Ze zeggen dat hij zich goed uitzaait - daar hoop ik op :)