Op dag van tuinhek plaatsen buurman overleden, hoe met financien?

Beste forumleden,

Wij hebben enkele weken geleden een tuinhek geplaatst tussen de tuin van ons en de buurman in.
Alleen op de dag na het plaatsen van het tuinhek is helaas de buurman overleden (enige bewoner).
dit is natuurlijk veel erger dan deze vraag, maar hoe gaat dit financieel.
Mondeling afgesproken om beide bij te dragen aan het tuinhek, alleen door het overleden van de buurman hebben wij alles moeten betalen.
Valt hier nog iets van terug te krijgen?

Toegevoegd na 58 minuten:
Overigens, ons huis is een koopwoning, die van de buurman een huurwoning.
Ik heb de woonmaatschappij al benaderd of zij dit eventueel willen vergoeden maar helaas...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Vergeet het maar. Formeel zouden de kosten ten laste van de nalatenschap komen, maar zonder bewijs begin je niets ( wie eist, bewijst). Hooguit kan je hopen op de goodwill van de nabestaanden ( niet iedereen heeft een testament/ executeur testamentair) maar reken daar maar niet op. Erfgenamen geven niet graag geld weg en zij zien geen bewijs, dus betalen ze niet.
De woningbouwvereniging wil niet meespelen, terecht, zij hebben niets te maken met jullie mondelinge contract. Erger nog, als het een ontsierend hek zou zijn ( in de ogen van de verhuurder uiteraard), dan kunnen ze met een beetje doorzettingsvermogen ook nog verwijdering eisen. Zeker als het op hun grond zou staan. Gemeenschappelijke heggen/schuttingen worden zoals bekend alleen geplaatst met samenwerking van de buren. De eigenaar van het pand ( woningbouw dus) zou op eigen gronden ook rechten kunnen uitoefenen, te weten verwijdering. In elk geval wijzen ze de schutting niet af, dat is winst. Maar ik vrees dat het financieel verder niets gaat opleveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er niets op papier staat is het moeilijk, maar anders zou je de testamentair executeur van de buurman, er over aan kunnen spreken. Iemand moet zijn zaken afwikkelen dus hij zal vast wel iemand benoemd hebben
10 jaar geleden
als je mij vraagt hoe met de financiën, zou ik het niet terecht vinden om de nabestaande om geld te vragen. de buurman geeft toezegging op de schutting om er zelf ook profijt van te hebben , bij overlijden gebruikt hij deze schutting niet heeft hem ook niet nodig. en vervalt naar mijn mening de afspraak, ik zou het het bij de nieuwe buren neer leggen omdat die er de komende jaren profijt van gaan krijgen ,
maar pas wel op reken er niet op , laat de schutting geen slechte start worden en uit munt in een buren ruzie, leg het neer en leg verhaal uit en wie weet begrijpen de nieuwe buren het en betalen mee .