Nee, deze helpen goed als bescherming tegen het gebruik van je tuin als kattenbak. De cacaodoppen zullen de katten echter niet verjagen. Ze vinden het wel minder aangenaam om erop te lopen, maar ze zullen er niet door wegblijven. Je kunt zakken cacaodoppen kopen bij tuincentra of bij de doe-het-zelf-winkel.
Na een regenbui kleven de cacaodoppen als een soort van korst op de bodem. Op dat moment heeft het de volgende eigenschappen:
Graaft niet meer lekker voor katten.
Houdt vocht vast.
Onkruid komt er nog maar moeilijk doorheen.
Het geeft voedingsstoffen af aan de bodem/planten.
Het ziet er best wel aardig uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://users.skynet.be/hofmeester/tuinartikels/katten%20uit%20de%20tuin%20houden%20tuinen%20kattenvrij%20met%20planten.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Katten vinden het niet prettig om erop te lopen, dus zullen minder of niet meer in uw tuin te vinden zijn.