mijn leilinden hebben praktisch al hun bladeren verloren, mag ik die nu al beginnen snoeien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Ik laat die van mij elk jaar in januari/februari snoeien. En ze staan er altijd prima bij.
Maar je ziet het wel vaker dat ze vanaf nu al gesnoeid worden. Écht kwaad kan het denk ik niet, maar het is beter voor de boom nog even te wachten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat veel mensen niet weten, dat je de meeste bomen ook in de zomer en herfst kan snoeien.
Stel er waaien in de zomer door storm takken af, ook dan zal de boom niet dood gaan.
Dus kan je nu prima snoeien, dan sta je in ieder geval niet in de vrieskou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet in de vrieskou maar mischien wel in de regen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)