kan je van potgrond ook hortensiagrond maken?

Ik heb nogal wat hortensia's en daardoor ook veel stekken die ik weer wil uitplanten. Is er misschien een goedkoper alternatief voor de redelijk dure hortensiagrond om bijv. bij gewone potgrond of tuingrond wat toe te voegen zodat je een goede hortensiagrond krijgt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4K

Antwoorden (2)

Gewone potgrond is eigenlijk goed genoeg hoor,voor de zekerheid kan je er nog wat koemest korrels aan toe voegen
Te koop in het tuin centrum.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je ze mooi blauw wilt houden kan je ook nog wat aluin toe voegen.
burgos
10 jaar geleden
Hortensia's hoeven helemaal niet altijd in de potgrond te staan. Ze doen het ook uitstekend gewoon in de volle grond in de volkstuin. Ook het stekken van hortensia's gaat zeer eenvoudig. Ik had in de volkstuin een platte bak. Voor de winter heb ik hier een zeer groot aantal stekken gewoon in de volle grond gezet en heb hier enkele zakken afgevallen blad overheen gestrooid. Na de winter is het onvoorstelbaar hoeveel stekken hebben geworteld. Deze stekken kun je weer verplanten in de volle grond en de planten doen het uitstekend. En al die dure potgrond is echt niet nodig.