Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je potgrond die je bij een bloemist haalt gebruiken, zodat deze zijn goede eigenschappen blijft behouden voor je planten?

Ik heb nog een halve zak potgrond over van verleden jaar en was nieuwschierig of dit nog goed was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
20.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Gewoon gebruiken,geen planten erin gehad onbeperkt houdbaar,grt Jan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb nog nooit meegemaakt
Tuurlijk! Het spul heeft heerlijk verder liggen composteren in die zak...
Jouw plantjes hunkeren daarnaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is nog prima te gebruiken.
hooguit is het wat uitgedroogd, maar wat water erbij en klaar!
bij gewone potgrond hoef je de eerste 6 weken geen kunstmest te geven, daarna volgens schema.
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Geen probleem hoor. Als de zak goed afgesloten is is het misschien ook nog lekker vochtig.
Ik krijg zin in lekker tuinieren! Waar blijft de lente..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@heide ik ook! ik doe het met de foto's van vorig jaar... toen bloeiden de narcissen, irisjes en crocusjes al begin februari
Dit is waarschijnlijknog beter dan het vorig jaar was.

Veel potgrond bestaat uit een mix van turf en gecomposteerd bioafval. Deze grond wordt door langer te liggen in principe beter, omdat de aarde verder composteert. hierdoor verbeteren oa de wateroname eigenschapen en komt er meer voeding vrij in de grond. Ik koop altijd potgrond voor gebruik een half jaar later!

Lekker oppotten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als deze niet is uitgedroogd kun je hem nog gewoon gebruiken,als deze wel is uitgedroogd en zwartveen bevat kun je hem wel gebruiken in de tuin maar niet meer als potgrond voor potplanten ,omdat zwartveen (Onomkeerbaar)uitdroogt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding