Weet iemand wat voor een plant dit is?

Toegevoegd na 6 uur:
ik had deze vraag ook nog op 2 andere sites staan, gezien de overeenkomstige antwoorden en het googelen hierop,ga ik er vanuit dat het om een Paulownia tomentosa gaat (de Anna Paulownaboom).

Iedereen hartstikke bedankt voor de reacties!!

mvg patrick

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leukerd ! Ben ook benieuwd hoe hij heet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welk land groeit deze plant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo groot... Kom je dat zomaar in je tuin tegen? Wel heel mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De foto en vraag lijken veel op de foto's en vraag hier op g.v. van een tijdje geleden ergens uit oost Europa.
Kon hem niet zo snel vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het in mijn tuin zou staan is het onkruid

Antwoorden (5)

is het niet gewoon een zonnebloem zonder de bloem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen zonnebloem.
Zie: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=zonnebloem+afbeelding&meta=
Dit is een zaadplant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het een zonnebloem, de bloem moet nog komen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen plant, maar dit zijn de eenjarige uitlopers van de Paulownia tomentosa, ook wel keizersboom genoemd.
De boom kan hoger dan 10 meter worden.

Voor meer informatie zie link

Toegevoegd na 1 dag:
Extra informatie:
Deze boom kan meerstammig zijn.
Meerstammige bomen lijken aanvankelijk op reuzenstruiken (4-5 tot 10-15 meter hoog) en groeien niet uit 1 centrale stam. Vanuit de bodem ontstaan meerder afzonderlijke stammen die op latere leeftijd een korte stam kunnen vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en een boom is geen plant?
dit is zeker geen zonnebloem. die bladeren zijn spitser.