Waarom geven mijn aardbeienplantjes wel blad maar geen aardbeien?

Ik heb in juni 20 aardbeienplantjes gezet. Ze groeien als kool, maar ik wil graag aardbeien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.1K
Antoni
10 jaar geleden
Ik vraag me sterk af of dat zo snel kan. Ze staan nauwelijks twee maanden in de grond! Ik zou persoonlijk pas volgend jaar aardbeien verwachten.

Antwoorden (2)

Aardbeien bloeien en dragen vrucht als één- en meer-jarige. Het is dus dit jaar planten, en volgend jaar voor de eerste keer oogsten.
Bovendien is het aardbeienseizoen voorbij, als je ze ten minste in de volle grond hebt staan.
10 jaar geleden
Volgend jaar kun je aardbeien eten ik denk dat je ze te laat hebt geplant