hoe krijg ik die gele plekken weer snel uit mijn gazon?ze komen niet van het hondje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Om deze tijd van het jaar gele plekken in het gazon, komt inderdaad vaak door hondjes, maar ook poesen plassen in het gras. Kan ook zijn dat je kunstmest gestrooid hebt en de plekken verbrand zijn. Ook mogelijk is dat er emelten in de grond zitten die de graswortels opeten, kan ook nog koperwormen zijn. Wat te doen: als de plekken zijn verbrand door het plassen van dieren of kunstmest, dan ontstaat er vrij snel een kring van heel groen gras rondom de kale plek dat hoger is dan de rest. Op den duur gaat dat door regen weer weg. zijn het insecten dan verpoppen deze na enige tijd, dus vreten ze niet meer, dus gaan deze plekken ook vanzelf weg. Is ook nog mogelijk dat het gazon voeding te kort komt, moelijk te zeggen zonder het te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Apart. Toen wij nog een gazon hadden, kreeg dat gele plekken waar lange tijd iets op het gazon had gelegen. Dat was snel weer over als dat object werd verplaatst.

Gras is feitelijk een onkruid, en kan daarom zeer goed en hardnekkig groeien. In deze tijd van het jaar flink maaien, dan 'groeit het in de breedte'. Dan zal het met die gele plekken vast vanzelf weer goedkomen.