Tijm, Pepermunt, Maggi, Citroenmelisse, Peterselie, Rozemarijn, Lavendel,Salie,Bieslook zijn winterhard, o.a.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de steeltjes (sprieten) van bieslook verdwijnen aan het eind van het jaar, je ziet dus niet meer waar de bieslook gestaan heeft. Maar in het nieuwe jaar zie je weer nieuwe sprieten opkomen en na een tijdje staat er weer een nieuwe bos bruikbare bieslook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maggie is eigenlijk een verkeerde naam.
Maggie is een merknaam.
De juiste naam is Lavas.
Z512099
10 jaar geleden
Gelukkig heb ik daar geen min voor gekregen. Maar u hebt gelijk. Het moet juist zijn.
Sommige kruiden zijn winterhard, en kan je dus ook perfect in de winter in je moestuin zetten.
Tijm, rozemarijn en laurier zijn hier zeker voor geschikt. De kruiden plant je best in oktober.
Lavendel, salie citroenmelisse zijn winterhard rozemarijn als de winter niet
te koud is wel, peterselie , selderij ,kamille misschien welover te houden in
een verwarmde serre, waar het niet vriest.
fremar
10 jaar geleden
In mijn volkstuin heb ik drie kruiden staan die in het voorjaar, ook na een zeer koude winter, steeds weer uitschieten en dit zijn de maggi- of bouillonplant, de knoflook-bieslookplant en de bieslook. De peterselie, de selderie en de knolselderie bevriezen allemaal, dus niet winterhard. verder zijn er nog wel verschillende planten waar je het zaad van kunt bewaren en in het voorjaar opnieuw kunt zaaien bijv. dille.