Kan een tomatenplant in een klein potje geplant worden?

Het zijn van die snoeptomaatjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Ja, maar dan word de plant niet zo groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

geen enkel probleem voor een tomaat als hij maar wel genoeg voeding krijgt. En met klein bedoel ik dan een doorsnede van ongeveer 15 mm

Toegevoegd na 57 seconden:
15 cm bedoelde ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo maar een potje wordt niets, neem een grote pot van een liter. of 5, vul hem met goede potgrond, plaats de pot op een schotel en geef water, na een week of 4 gaan bijmesten.
Zet de pot zo licht en zonnig mogelijk, na half mei kan je hem ook buiten zetten als het warm genoeg is.
Als de tomaat goed groeit heeft hij veel water en voeding nodig.
De soort snoeptomaatjes hoef je niet te toppen of te snoeien, zet er wel tijdig een stok bij, anders valt hij om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan wel maar beter is om ze in een tomatenpotgrond te zetten. dat wordt verkocht in zakken van 10 of 20 liter. zo'n zak kunnen meerdere tomatenplanten groeien en is bedoeld voor 1 seizoen zonder verdere bijmesting. gegarandeerd dat je tomatenplanten goed groeien en opbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tomatenplant groeit het beste in een grote pot of zak en dan het liefst binnen in een serre of broeikas. Buiten in Nederland lukt het maar zeer zelden omdat de tomatenplant heel vatbaar is voor de ziekte phytophtera, die hij oploopt als hij regenwater over zich heen krijgt. Dit is dezelfde ziekte als de aardappelziekte, een schimmelziekte dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee , een tomatenplant heeft heel veel mineralen nodig daarom gaan de wortel over een groot oppervlak en als je het plant in een klein potje heeft het geen genoeg aarde om zijn mineralen ui te halen en gaat de plant uiteindelijk bruin worden en doodgaan