welke struik of plant is dit ?

We hebben vorig jaar een bamboestruik geplant en een hele tijd later is er middenin dit (zie foto) in een snel tempo beginnen te groeien.
Het is nu zowat 1.80 meter hoog.
We dachten eerst dat het onkruid was, doch denk dat daar de stam te dik voor is.
Wie weet wat dit is ?
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 20 minuten:
De rand van de blaadjes hebben hele fijne en vrij scherpe karteltjes.
Ze hebben tevens een neutrale geur.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is de Salix . Opslag van de wilg. Als zaad daar terecht gekomen. Zeer wilde groeier tot boom vorm. U kent ze als knotwilg of peppel. Geschikt voor het maken van klompen en als knabbelhout voor papegaaien.

Met de Latijnse naam kunt u verder googelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
juist! +
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik zie je plus niet Ed :)

Andere antwoorden (1)

Hallo,

Het lijkt op eucalyptus. Ruiken de bladeren lekker als je ze kneust?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen, ze hebben eigenlijk een neutrale geur.