Hoe zorg ik ervoor dat ik de volgende kastanjeboom-vorm ktijg?

Ik heb vorig jaar een piepklein kastanjeboompjes geplant bij onze tuin, en hij doet 't perfect! Nu wil ik graag dat het een boom wordt met een hoge stam waarna dan pas de bladeren en takken komen....

En , kun je een kastanje-boom ook enten?
Ik bedoel dus, dan krijg je ook hetzelfde idee: een rechte stam met daarboven de takken en bladeren, snap je?

Of is dat niet nodig als ik hem maar op een bepaalde manier elk jaar snoei?

Ik kan hier niets vinden op internet........

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de foutjes...zie ik nu pas, maar iedereen begrijpt me wel :-).

12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Kastanje bomen groeien maar een keer per seisoen en die groei is nu vrijwel voorbij, dus de rest van deze zomer, zal hij niet groter worden.
Wil je een echt boom er van kweken, dan hoef je niets te doen, alleen veel geduld.
Ieder jaar wordt hij 20 tot 40 cm. groter/ langer.
Dus over tien jaar is hij ongeveer een meter of drie.
Je zal dan zien, dat de onderste takken niet verder meer mee groeien, wel boven in de boom.
Dus de boom regelt het allemaal van zelf.
Een kastanje boom kan je wel enten, jhe kunt dus op een bepaalde manier een takje van een andere soort kastanje op de gezaaide ( wilde) kastanje enten.
maar voor het verkrijgen van een boom is dit niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan zul je moeten zorgen dat de takken, die je te laag vindt, afgezaagd worden.maar een kastajeboom heeft van nature al een hoge stam dacht ik, dus het zal wel lukken