waarom verandert mijn parapluplant in stro wel steeds voldoende water gegeven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

De parapluplant is een moerasplant en groeit alleen in een schotel met water, dit mag nooit leeg staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De parapluplant [Cyperus involucratus] moet permanent vochtige voeten hebben. Om een goede vochtigheid te bereiken is het handig om de plant op te potten in een dichte pot. Of plaats de pot op een schotel. Zorg bij het water geven, dat het waterniveau altijd gelijk blijft. Alleen dan kan de plant goed groeien.