Bij Aldi twee solar mozaïeklampjes gekocht. Een gaat direct aan bij het duister, bij de ander moet ik een blaadje of zo erop leggen. Hoe kan dit?

Ik merkte het toen ik mijn hand erboven hield, toen ging hij aan. Als ik na een minuut of tien het blaadje, of mijn hand eraf haal, blijft hij ook branden. Een vriendin van mij heeft hetzelfde met een ander soort zonne-energielampje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Zolang er nog een heel klein beetje licht op de zonnecel valt dan blijft hij soms uit. Ze zullen ook nooit precies gelijk gaan branden, de gevoeligheid is niet nauwkeurig bepaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Maar ik heb ze ook onderling verwisseld, bleef het effect hetzelfde.
En gisteren heb ik er niets aan gedaan, bleef het ene lichtje constant branden, en de ander ging niet aan!
burgos
10 jaar geleden
Dan deugen ze niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
overdachte reactie, helaas met mijn uitleg onlogisch!)
Maar bedankt voor het meedenken, of zo...