Is er een mogelijkheid om mijn tuin op te geven als stageproject voor een school?

I.v.m. mijn gehandicapte partner, moet ik buiten alle drukte om ook de tuin bijhouden en aanleggen en onderhouden. Is er een mogelijkheid om onze zeer grote tuin als project voor een school aan te bieden? Denk hierbij als stage project.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit mogelijk is, maar misschien kan dat door leerlingen van de praktijkschool gedaan worden. Die krijgen les in en om school, om zichzelf te leren zelfstandig te redden in de toekomst. Ik woon in de straat waar ook een onderwijzer van zo'n school woont en deze laat regelmatig jongens en meiden van de school zijn bomen snoeien. Dat is de reden dat ik hier aan denk. Als daar een kleine vergoeding voor de school en wat te drinken voor de jongens en meiden die je komen helpen tegenover gezet wordt, dan denk ik dat je wel een kans maakt. Voor stageprojecten wordt dat denk ik moeilijker, om dat daarvoor vraag is naar bedrijven waar de jongens of meiden ook daadwerkelijk kans maken, om iets te leren waar ze in de toekomst hun brood mee kunnen verdienen, er wordt getracht de jongens en meiden een leer. werkplek aan te bieden. Maar niet geschoten is altijd mis. Er zijn natuurlijk op scholen jongens en meiden die niet durven te werken bij de grotere bedrijven, die de school ook een kans moet bieden, misschien durven ze het wel aan met jou. Maar bij een stageloper komt er voor jou ook een taak te liggen, je moet de jongens en meiden wel begeleiden en beoordelen, dus veel op de werkvloer aanwezig zijn. Waar jij denk ik, de tijd niet voor hebt. In dat geval is het beter een jongen of meisje aan te trekken dat op zaterdag een centje bij wil verdienen.