De smaak van de mierikswortel is in de herfst op z’n sterkst. Dus je kunt het best in de herfst de planten opgraven. De wortels blijven, mits koel bewaard, enkele weken goed. Maar het kan ook in de zomer. Je graaft gewoon naar behoefte wat wortels op, en raspt die.
Elk klein stukje wortel dat na de oogst in de grond overblijft gaat opnieuw uitlopen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord.

Andere antwoorden (1)

gewoon uitsteken/uitgraven.
Niet te ruw zodat je ze ongeschonden uit de grond krijgt.