Ik wil graag wat gaan tuinieren. Wat is het verschil tussen een groentetuin van de gemeente en een volkstuin van de gemeente?

Ik wil vooral met mijn handen buiten bezig zijn tusssen groen. Een echte kenner ben ik niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Volgens mij maakt dat niks uit en zijn het 2 namen voor hetzelfde ding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is er geen verschil

een volkstuin wordt ook gebruikt als groentetuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een volkstuin wordt gehuurd door een volkstuinvereniging die dan weer kavels verhuurt aan leden van de volkstuinvereniging. Een volkstuin van de gemeente is een stuk grond dat je huurt van de gemeente en hiervoor ook huur betaalt rechtstreeks aan die gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groente tuin is duidelijk een stukje grond om groente op te kweken.
Op een volkstuintje kan dat ook, maar het kan ook een gewone siertuin zijn, met een huisje er op, dus meer voor de sierplanten.
Er bestaan allelei regels en voorschriften, vraag er even na, dan zal het je wel duidelijk worden.