Liggen Facetgeslepen betonnen tuintegels van 60x60 strakker dan zonder facet?

Ik heb een discussie met een vriend en wij hebben nauwelijks kluservaring met tuintegels. We willen een strak terras met grote betontegels (60x60) realiseren.

De discussie is dat rechte tegels (zonder facet) dicht tegen elkaar liggen en een strak effect geven, maar als ik plaatjes bekijk liggen ze niet altijd even vlak. Het lijkt wel of facet geslepen tegels optisch vlakker tegen elkaar liggen. Het lijkt al sneller vlak bedoel ik.

Vandaar mijn klusvraag; Wat kan je het beste nemen als je een goed recht terras wilt leggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3K

Antwoorden (1)

Inderdaad,facet geslepen tegels liggen optisch mooier tegen elkaar,en niet alleen optisch, maar het is ook een veel mooier gezicht,zo,n straat.
Ook is het wat makkelijker te leggen,het hoeft niet zo precies als vlakke tegels.
En nog een tip,koop voor de voegen speciaal zand tegen onkruid,daar beleef je veel plezier aan.
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je Burgos. Dat dacht ik ook, maar heb er geen ervaring mee. Zag wat afbeelding van internet en was niet zo onder de indruk. Ik help zelf ook mee en ben niet zo handig, dus hoe makkelijker hoe beter. De tegels vervangen een bestaand terras, dus zand en alles ligt er al. Wat voor speciaal zand is dat?
burgos
10 jaar geleden
Voegzand is te koop in tuin centra en dh zelf zaken.
Dat moet je beslist doen,is niet veel duurder,je haalt
gewoon een zak, alleen voor het voegen.
Met een zachte bezem veeg je dat er zo in.
Succes met de klus.
burgos
10 jaar geleden
O,en kijk uit voor je rug,Ha ha