mijn radijs word belaagd door allemaal wormpjes er zitten allemaal tunneltjes in hoe kom ik er vanaf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5.3K

Antwoorden (2)

Nu is het te laat. Bij de volgende keer zaaien: Zet wat afrikaantjers in de buurt van je radijsjes. De geur hiervan houdt de insecten op afstand.
Tevens: Zaai ze niet op dezelfde plek als de vorige keer; Laat hier altijd een jaar of 2 overheen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de radijs een groeistoornis krijgt, gaat hij extra naar radijs ruiken.
De koolvlieg die hier hun eitjes op leggen en waarna de larfjes van uitkomen, gaat puur op de lucht van de radijs af.
Hoe sterker de radijs zal ruiken, hoe eerder hij deze zal vinden.
Dit voorjaar is het extreem droog, dus ontstaat er een groeistoornis, dus ruiken de radijsjes voor de koolvlieg extra sterk, dus krijg je wormpjes.
Radijs moet na het zaaien in een keer doorgroeien in vochtige, niet te voedzame grond, slechts een paar dagen te droog en het gaat mis.

Toegevoegd na 1 minuut:
radijsjes nu weggooien en even nieuwe zaaien, deze kan je niet meer eten.