Als je een boom verwijderd en de wortels ook, dan blijft er een gat over. Waar is dan het zand gebleven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

het zand is a: gecromprimeerd ( in elkaar gedrukt ) door het zware gewicht van de boom.... en ook opzij geduwt....

teven bestaat aarde niet alleen uit zand.... maar er zitten ook andere stoffen in zoals humes : die op zijn beurt verteerd en via de wortels als bouwstoffen worden geabsorbeerd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tussen de wortels van de boom.

Toegevoegd na 47 seconden:
Je kan nooit helemaal een boom verwijderen zonder zand ermee uit te trekken. Rond de wortels zit namelijk dan een hele kluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een deel van het materiaal is door de bomen opgenomen (Immers, grond is niet puur zand). De rest is door de wortels vd bomen 'opzijn geduwt' en deels door regen ed netjes in de omgeving terecht gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de boom dikker wordt, duwt hij de grond rondom hem heen weg, haal je dan deze dikke boom er uit, blijft er een gat over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een boom plant maak je een gat in de aarde, en je vuld het gat rondom de geplante boom weer aan met de aarde die je verwijderd hebt om de boom te planten. De
stam en de wortels van de boom worden elk jaar dikker, maar dit gebeurd zo langzaam dat de aarde rondom de stam gemakkelijk de volume uitzetting van de stam en wortels kan opvangen. Dus het zand en de aarde zit er nog steeds! het is alleen wat in elkaar en omhoog gedrukt,en door de erosie zie je er bijna niks van.