Moet ik een boomspiegel onbegroeid houden of juist niet?

Wat de beste oplossing voor aangeplante bomen? Vind het zelf geen mooi gezicht kale grond rond de stam, maar het schijnt te moeten, zijn er geen andere oplossingen (geen houtsnippers!) is begroeiing altijd slecht voor de ontwikkeling van de boom? Het zijn populieren in een berm

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Antwoorden (2)

Dat er best geen begroeiing staat rond de stam van jonge bomen heeft een reden.
Jong aangeplante bomen nemen nog veel water op vanuit de oppervlakte en als daar bv gras boven groei neemt die al het water op die het jonge boompje nodig heeft.
Eens de bomen een jaar of meer staat is de wortelgroei naar beneden toe al volop ontwikkeld en nemen ze meer grondwater op, vanaf dan kan u die zone laten dicht groeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En houtsnippers geven rommel omdat ze zich blijven verplaatsen en wegwaaien.
Er kan best een bodembedekker onder hoor denk aan hedera,een klim op die kan ook op de grond,en als je bang ben dat je boom niet genoeg water krijgt,dan geef je hem toch 1 of 2x water in een week.
Dan zit je in ieder geval niet tegen kale grond aan te kijken.
Informeer is bij een tuin centrum naar bodem bedekkers die niet veel water opnemen.
burgos