Welke plant is dit ? Leerachtige glimmend donkergroene bladeren, korte iets wat rode bladsteel.

Leerachtige glimmend donkergroene bladeren, korte iets wat rode bladsteel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Het beste antwoord

Het is een wintergroene Prunus soort.
Hiervan zijn er tientallen soorten en nog veel meer kruisingen.
Prunus laurocerasus zabeliana, is een soort die heel erg veel op die van jouw foto lijkt, hij wordt 1.5 m. hoog.
Is het een hogere soort, dan is het de Prunus laurocerasus caucasica.

Toegevoegd na 4 uur:
Op de foto de hoge soort, deze is in mijn tuin 5 m. hoog, maar heeft ook korte bladstelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bladstelen van de Prunus soorten zijn te lang en zijn groen. Deze korte bladstelen zijn iet wat rood. Er komen kleine witte bloemetjes in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal, er zijn heel veel soorten van deze laurierkers.
En allemaal bloeien ze wit in een kaarsjes vorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat je de vraagsteller bent, hoe hoog is deze laurierkers?
het lijkt me de lage soort?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben er nog niet zeker van omdat alle laurierplanten diep of ondiep gezaagde bladeren hebben en deze heeft totaal geen inzaging. in dendrologie van dr. Boon kom ik geen rode bladstelen vinden

Andere antwoorden (3)

Het zou ook een oleander kunnen zijn
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het blad van een Oleander is smaller. Dit blad is 10 cm lang en 3 cm breed en heeft een roodachtige bladsteel en die van een Oleander is groen
Ziet eruit als Laurierkers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn de blaadjes ongeveer 5 cm lang? Dan lijkt het mij van de olijfboom