Mijn japanse esdoorn lijkt dood, hoe kan ik hem weer tot leven wekken?

mijn japanse esdoorn heeft het heel lang goed gedaan, alleen dit jaar lijkt ie dood te zijn, dat is ie niet, want onder vlak bij de grond zit 1 groen blaadje, de rest van de takken zijn wittig zonder knopjes voor blaadjes, en zonder blaadjes.

kan ik hem nog toch leven wekken, of is het einde oefening?

hij staat in de zon overdag, na de middag in de schaduw,
van de schutting heeft ie over het algemeen wel een beetje schaduw, ik geef hem heel weinig water. alleen als het heel warm weer is, geef ik hem een emmer bij de grond, niet over de bladeren want dan verbranden ze.

is er nog een mogelijkheid om hem weer op te wekken?
als ik de dode takken weg moet halen, blijft er alleen nog 5 cm over van de grond, omdat daar het groene takje zit..

wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.8K

Antwoorden (1)

Even googlen levert o.a. dit resultaat:
"Na de winter heeft mijn Japanse esdoorn witte takken; zijn deze dood ?
Waarschijnlijk zijn deze takken toch doodgegaan. Wacht tot de Japanse esdoorn in het voorjaar in het blad staat en knip dan de afgestorven takken of uiteinden van takken weg. Knip niet in het levende hout."

Mogelijk heeft de eigenaar van deze website (zie bronvermelding) meer informatie voor je. De adresgegevens staan boven aan de pagina. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
+ voor de moeite, gaf per ongeluk een _ sorry weer goed gemaakt met een+ ha ha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
*woeps* ..hahaha