Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke struik voldoet aan onderstaande wensen?

Ik zoek een struik die goed in vorm is te snoeien, die groen blijft in de winter, niet groter wordt dan ca 1.20 meter. Verder komt hij aan de noordkant van mijn huis en in de kleigrond te staan. De bedoeling is dat deze struik de vuilcontainers naast mijn huis een beetje camoufleert. En buxus lijkt mij de ideale struik maar kan deze wel zonder zon en in de kleigrond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
592

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ja de buxus is zeer geschikt je kan ook conifeer daarvoor gebruiken die kun je ook goed in een leuk model snoeien misschien is ook leuk een raamwerkt te plaatsen dat neem minder plaats in en daat hedera klimop ertegen te laten groeien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sarcococca is ook erg leuk, is ook veel makkelijker in onderhoud van een buxus. (buxus is nogal kieskeurig kwa bekalking en onderhoudssnoei)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aucuba japonica
Erg makkelijk en ooknog mooi miet rode bessen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle wintergroene struiken kunnen uitstekend in de schaduw groeien!
Een buxus op de klei in de schaduw gaat dus uitstekend.
Kleigrond is kalkhoudend.
En daar houdt de buxus van.
Er zijn ook wintergroene Lonicera's, die lijken veel op een buxus maar groeien veel sneller, laten zich uitstekend snoeien en groeien op alle grondsoorten.
let wel even op, er zijn breed groeiende soorten en opgaande soorten.
Tegenwoordig zijn er ook minder hoog groeiende Viburnum tinus soorten, deze beginnen binnenkort al te bloeien met witte of rose bloemschermen, doen het op de klei ook uitstekend.
Laten zich goed snoeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding