Welke struik voldoet aan onderstaande wensen?

Ik zoek een struik die goed in vorm is te snoeien, die groen blijft in de winter, niet groter wordt dan ca 1.20 meter. Verder komt hij aan de noordkant van mijn huis en in de kleigrond te staan. De bedoeling is dat deze struik de vuilcontainers naast mijn huis een beetje camoufleert. En buxus lijkt mij de ideale struik maar kan deze wel zonder zon en in de kleigrond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

ja de buxus is zeer geschikt je kan ook conifeer daarvoor gebruiken die kun je ook goed in een leuk model snoeien misschien is ook leuk een raamwerkt te plaatsen dat neem minder plaats in en daat hedera klimop ertegen te laten groeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sarcococca is ook erg leuk, is ook veel makkelijker in onderhoud van een buxus. (buxus is nogal kieskeurig kwa bekalking en onderhoudssnoei)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aucuba japonica
Erg makkelijk en ooknog mooi miet rode bessen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle wintergroene struiken kunnen uitstekend in de schaduw groeien!
Een buxus op de klei in de schaduw gaat dus uitstekend.
Kleigrond is kalkhoudend.
En daar houdt de buxus van.
Er zijn ook wintergroene Lonicera's, die lijken veel op een buxus maar groeien veel sneller, laten zich uitstekend snoeien en groeien op alle grondsoorten.
let wel even op, er zijn breed groeiende soorten en opgaande soorten.
Tegenwoordig zijn er ook minder hoog groeiende Viburnum tinus soorten, deze beginnen binnenkort al te bloeien met witte of rose bloemschermen, doen het op de klei ook uitstekend.
Laten zich goed snoeien.