Mijn moerbei pendula heeft in mei gebloeid met katjes maar zie nog geen vruchtbeginsel s Hoe kan dit zijn toch zelfbestuivers?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Mooi dat deze moerbei in uw tuin mag staan.

Gezien het volgende. denk ik dat u beter naar het omschrevene kunt kijken.

Er zitten zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen aan de boom (eenhuizig). De manlijke bloem lijkt op de bloeivorm van een hazelaar (katje): ze zijn alleenstaand. De vrouwelijke bloemen staan steeds bij elkaar en groeien na bevruchting uit tot een vlezige, op bramen lijkende vruchten.

Smul ze.