Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

de wieltjes van mijn parasolvoet zijn afgekraakt door de vrieskou van deze winter!wat moet of kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het zijn nogal knullige wieltjes en een knullige constructie, maar dat terzijde... De betsaande wieltjes en "ophanging" maar helemmal vergeten. Gaten evt dichtmaken met 2-componenten hars/houtstopper en bijschilderen.

Nieuwe kunstofZWENKwieltjes kopen met plaatbevestiging en deze eronder monteren:

http://www.dm-holland.nl/catalogus/Toepassingen/Rolcontainerwielen/Kunststof+(PP)+licht/Zwenkwielen+Kunststof+(PP)+licht/product.aspx

(kleiner mag ook!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het voordeel van deze constructie is dat het zwaartepunt van de voet laag licht en dat de voet zo ver mogelijk van het midden steunt als mogelijk. Met zwenkwietjes verhoog je het zwaartepunt en belangrijker, de wieltje komen een stukje naar binnen.
De voet zal daardoor sneller omvallen.
Of dat een probleem is, ligt aan de grote van de parasol of ie in de wind staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Jackd, die theorie geldt alleen als die constructie het houdt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geldt voor elke constructie.
Het was vooral om aan te geven dat aan zwenkwielen ook nadelen zitten, vooral als er een grote parasol op staat.
Ook kunnen zwenkwielen niet helemaal in de hoeken geplaatst worden De gaten te dicht langs de kant en er zal ongeveer hetzelfde gebeuren als in de foto. Maar de wielen te ver naar binnen en de boel waait om.
Uw voet laten zoals die is en er nieuwe op monteren.
U kan zwenkwietjes monteren door er 4 nieuwe gaatjes in te boren per wiel en met een tap + schroef te monteren. Dit is een sterke en duurzame oplossing.
Zelfs met 3 wielen volstaat het al en kan uw voet niet gaan schommelen zoals met 4.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mag geen reclame maken denk ik, maar ik heb bij Action zwenkwielen gezien van een zeer degelijke kwaliteit, namelijk metaal met hieronder zwenkwielen die gelagerd zijn tegen een zeer mooi prijsje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wielen en asjes zien er nog goed uit, dus repareren kan best.

Neem 4 stukjes hardhout en maak het op maat, maak het iets aan de ruime kant.
Neem 4 versterkinghoeken of meubelhoeken en zet die erover heen.
-Neem grote versterkinghoeken, dan staan de schroeven verder uit elkaar.
-Maak de gaten voor de pluggen en schroeven niet te groot, 6mm is groot zat, anders blijft er niks van de parasolvoet over.
Omdat je het hout iets ruim hebt gemaakt, kan je met het aandraaien van de schroeven alles vastklemmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding