Is het realiseerbaar om zelf vlinders te kweken zodat je kan bijdragen aan het aanvullen van het vlinderbestand in Nederland?

Hoe kom je aan eitjes, hoe creëer je een goede ontwikkelingsomgeving voor de vlinder, wat voer je ze, wanneer laat je ze los in de vrije natuur, is dit dan geen wetsovertreding, kun je ze laten overwinteren in je tuin etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan je beter zorgen voor de juiste planten,
o.a. een vlinderstruik neerzetten.
http://www.vlinderstichting.nl/steundvs.php?id=84
(ook tips voor kastjes, in de winter, enzovoorts)

Het beste antwoord

zou er niet aan beginnen de natuur moet het zelf doen je kan ze wel helpen door als je een tuin hebt daar vlinder vriendelijke tuin van te maken.
Verder niet mee rommelen.
als je het wel wil ben je al een paar jaar verder om kennis op te doen .
Zou de natuur met rust laten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Komt zomaar in je tuin