Welke groenten kan ik nu met dit weer in de tuin zaaien?

Ik heb zaadjes voor boontjes, pluksla, bindsla, rucola, tomaatjes, radijs, watermeloen, spinazie enz en volgens de verpakkingen zou ik het nu allemaal al moeten kunnen zaaien. Maar is dit ook zo met dit weer??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op de meeste zakjes staat de zaaityd bij ma de meeste kunnen stilaan gezaaid worden

Antwoorden (2)

Momenteel kun je al heel veel groenten in de koude grond zaaien. In noem er verschillende. Je kunt nu zaaien tuinbonen, peulen, plantuitjes, zowel rode als witte, verder kelen, radijs, ruccola, spinazie. Verder zijn er ook al te koop bloemkool, witte kool, rode kool, maar deze kun je ook al zaaien. Verder aardbeien en niet te vergeten knoflook. De aardappelen kunnen ook al in de grond, want het duurt een week of vier voordat ze opkomen en dan zijn de ijsheiligen ook al weer achter de rug en de kans op nachtvorst is dan voorbij. Succes, er is werk genoeg in de volkstuin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al de genoemde soorten kunnen nu gezaaid worden. Alleen of de tomaten het goed zullen doen hangt van het weer af. Ik teel ze in de kas omdat hier veel aardappelen geteeld worden.
Als ik jou was zou ik wachten tot het minder hard waait en 's nachts niet kouder is dan 7 graden. onder de 5 graden kan fataal zijn voor zaailingen. Ik kan je adviseren om je zaden nu al in een kleine pot te doen om ze binnen (voor het raam) voor te groeien, op deze manier zijn ze sterker als je ze overpot in de tuin en heb je minder problemen met ontkiemen.