Wanneer kun je het beste je pootaardappels poten?

De pootaardappels hebben al uitlopers, in principe zouden ze de moestuin in kunnen maar het vriest nog zo vaak, kan ik ze dan toch poten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De vroege aardappel kan nu gerust de grond in. Met de late aardappel zou ik nog enkele weken wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De frieslander heb ik vandaag de tuin in gedaan, de agria zal ik over enkele weken in de tuin poten.
Het gekke is dat de frieslander al uitlopers heeft en de agria niet.

Andere antwoorden (1)

Normaal kan dat nu al, zeker de rassen die vroeg geoogst kunnen worden. Met het huidige weer zou ik even wachten, toe de kans op nachtvorst klein of afwezig is.
Een beetje nachtvorst is overigens niet erg, aangenomen dat ze minimaal 5 cm onder de grond zitten. Maar groeien doen ze dan toch niet vanwege de te lage temperatuur.