Heb ik een iep?

Ik heb een boom in mijn tuin, waarvan ik niet zeker weet of het een iep is. Ik heb een andere boom die zeker wel een iep is en de boom waarover ik twijfel heeft een paar verschillen.

Het blad ziet er hetzelfde uit, maar bij de "zekere" iep is het blad glad. De onzekere iep voelt harig aan, als ik vanaf de punt van het blad naar de steel wrijf.

Ook bloeit de zekere iep en heeft hij onlangs veel zaadjes rondgestrooid. De onzekere iep bloeit niet. Is mijn boom een iep, of toch iets anders?

Picture for question
bamibal
9 jaar geleden
in: Tuin
3.6K
Rieneke1
9 jaar geleden
Is de zekere iep een gladde iep, en de andere een jonge hollandse?
Of de andere is een linde?
bamibal
9 jaar geleden
Zou kunnen, het enige dat ik weet is "iep"....
bamibal
9 jaar geleden
De onzekere is zeker 10 meter hoog en de stam heeft een diameter van bijna 40 centimeter.

Het beste antwoord

Ik denk dat het de ruwe iep is, en de "zekere" een gladde iep. In de bron nog een paar iepensoorten en meer details om te bekijken.