kan een duwmaai moter in een zitmaaier?

ik zoek een zitmaaier ik heb een goedkope gezien waar geen moter in zit maar ik kan er een duwmaai moter inzetten maar is tie groot genoeg enzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan wat voor duwmaaier motor en of je een goede koppeling hebt.

Antwoorden (2)

Je kan die motor er wel inbouwen, maar je komt waarschijnlijk geen meter vooruit. De motor van een duwmaaimachine is er op gestoeld om de maaimachine "alleen te laten lopen/je hoeft dus niet te duwen". Bij een zitmaaimachine moet die machine ook nog het gewicht van de berijder vooruitkrijgen; daar heb je een veel sterkere motor voor nodig. Je kan nog beter kijken naar een 2e hands 50cc brommermotortje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als die motor minstens 8 pk heeft kan het.