Wat is het nut van mos tussen klinkers te verwijderen met een stalen borsteltje, het is zoéél werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
geen nut - met een hogedrukspuit ben je in een mum van tijd klaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft geen nut. Waarom zou je het dan doen?

Het beste antwoord

Het nut is dat je mooie schone klinkers krijg. Wanneer je dat niet doe ziet het er erg groen uit op den duur. Het is een kwestie van bij houden en dan valt het groene nog wel mee. Maar inderdaad het is wel een beetje werk voordat je het helemaal schoon en opgeruimd uit ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het nut is vooral dat hoe groener het tussen de klinkers is hoe gladder de klinkers zelf zijn en hoe meer kans je hebt op uitglijden.

(ik ben postbode en weet alles van gladde stoeptegels en gladde houten planken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De aller makkelijkste manier van onkruid verwijderen tussen de tegels doe je in het voorjaar. (moet het wel een aantal dagen droog zijn/blijven) Strooi heel veel zout tussen de tegels, het zout trekt het vocht uit de wortels van het onkruid en sterft af. De rest van het seizoen heb je er geen omkijken meer naar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het nut is, zoals anderen al schreven, dat je geen last meer hebt van gladheid. Maar waarom met een stalen borsteltje?
Ik gebruik een heel handig apparaat: een onkruidbrander.
Je kunt deze bij elke grote bouwmarkt kopen. Het is een relatief kleine gasbrander met propaan vulling. Onkruid wegbranden doe je het beste en snelste als het onkruid opkomt; dan is het nog klein en wortels zijn nog niet volgroeid. Geldt ook voor mos.
Je kunt er gewoon bij staan en het is relatief milieuvriendelijk.

http://www.google.nl/search?q=onkruidbrander&hl=nl&rlz=1T4ACEW_nl___NL413&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=hP18UMjADMLd4QTQiIGoAQ&sqi=2&ved=0CDMQsAQ&biw=1005&bih=462
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het nut is dat je over tien jaar nog steeds een klinkerpaadje hebt, en geen plak mos.
En ja, het is veel werk, maar dat hoort er bij als je klinkers neemt. Het alternatief is beton storten ; dat is de enige echt onderhoudsvrije terrasbedekking. Maar of het mooi is ?? En ook dat kan groen uitslaan.

Bovendien is mos een goede voedingsbodem voor grondvorming en dus ander - hoger, lastiger- onkruid, en kan het bij regen glad en gevaarlijk worden.

Als jet het goed aanpakt hoeft het echter alleen 1 of twee keer in het voorjaar / zomer, en een keertje na de zomer. Je hoeft echt niet wekelijks met de staalborstel in de weer.