Hoe heet die klimplant? Met mooie rode trompetachtige bloemen en een blad dat glimmend donker groen is..

Het is een klimplant en lijkt zeker qua blad heel erg op de camelia japonica.

Iemand enig idee hoe deze plant heet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
8.6K

Het beste antwoord

Ik denk, dat je de diplendenia bedoelt - hij heeft fluwelige bloemen, meestal rood, maar ook in wit en roze te krijgen. Het is een kuipplant, dus hij kan niet 's winters buiten blijven, en maakt ranken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bedoel je de Campsis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was net iets eerder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf wellicht het antwoord al met "trompetachtig": de trompetbloem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Latijnse naam Campsis, is idd in de volksmond (vreemd woord eigenlijk) trompetbloem. Net zoals de Magnolia tulpenboom wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en dat klopt ook niet, want de Nederlandse naam Tulpenboom, hoort bij een andere boom, die tulpenvormig blad heeft.
Daarom altijd Latijnse namen geven, dan ontstaat er geen verwarring ;-)
Trompetbloem of klimmer, er bestaan 2 soorten :
Campsis grandi flora en Campsis radicans.
Oorspronkelijk subtropiche plant. In gematigde streken zijn ze winterhard bij teelt tegen een warme muur of beschutte zonnige plaats. Het zijn bladverliezende
verhoutende klimplanten. De planten klimmen door middel van slingeren en hechtwortels.