Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet deze plant?

ik staat sinds kort een plant in mijn tuin en ik heb geen idee hoe het heet als je het weet geef alstublieft het antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.3K
fremar
12 jaar geleden
lijkt een beetje op een tabaksplant...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk dat het hier gaat om (overblijvende) Ossentong, gezien de duidelijke witte vlekjes op het blad.
Even een foto erbij hoor :)
Erg mooi als hij bloeit, trouwens!

Toegevoegd na 26 minuten:
p.s. Als je hem nog maar kort hebt, gaat hij als het goed is volgend jaar pas bloeien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal met je eens, zag de vraag staan en had gekeken, ik wist dat ik de plant kende, heb hem zelf gehad en is goed herkenbaar aan die stekeltjes/ pukkeltjes op het blad, maar kon er toch niet meer op komen.
Da's balen zeg, maar jij weet het!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de volgende plantenvraag is weer voor jou Ed! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en raak je hem (bijna) niet meer kwijt want hij zaait zichzelf enorm uit (eigen ervaring!)
voelen de bladeren zacht en harig aan?
dan lijkt het me een digitalis, oftewel vingerhoedskruid.
is giftig, maar bloeit prachtig volgend jaar juni.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
In ieder geval laten staan. Leuk om volgend jaar te kijken wat het geworden is: ossentong of vingerhoedskruid. Ik twijfel wel, maar denk dat het die laatste plant is. Bloeit volgend jaar met prachtige orchidee-achtige bloemen en zaait zichzelf daarna uit. Geen probleem: het is geen woekerende onkruidplant. Google maar eens op vingerhoedskruid of digitalis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding