Hoe voorkom ik dat de stronk van een hazelaarstruik gaat uitlopen?

Afgelopen herfst hebben we een flinke hazelaar tot op 50 cm afgezaagd. Hoe voorkomen we dat de stronk weer gaat uitlopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kun je niet, de struik voelt warmte en veel daglicht en huppekee....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is er toch mis met gewoon de stronk met wortel en al rooien-
Zo gebeurde dit vroeger altijd, het lijkt wel of de mens niet meer in staat is dit te doen.

Antwoorden (3)

Met de boormachine gaten boren rondom, om de 5cm, vlak boven de grond en vullen met zout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de bast van alle takken die er nog zitten afschrapen, mochten er nog nieuw uitlopers komen , gewoon verwijderen tot de hazelaar uitgeput is, kan wel even duren, maar ik heb het al met een knotwilg gedaan die ik net iets te dicht bij m'n huis had geplant, is uiteindelijk toch afgestorven...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vlak boven de grond afzagen zou beter zijn en de stobbe met een kwastje insmeren met MCPA of Glyfosaat (roundup). Als je het millieuvriendelijker wil doen is uitputten of uitgraven het beste