Op sommige delen van mijn schutting zit een soort witte schimmel aanslag, krijg het er niet af met een vochtige doek wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.9K

Antwoorden (2)

Je kunt een Hg schimmelverwijderaar proberen, of een hogedrukspuit. Maar in dat laatste geval moet je eigenlijk weer opnieuw je schutting lakken, omdat je ook de lak er af spuit en dan je hout kan gaan rotten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk is het helemaal geen schimmel, anders zou je het er met een doekje zeker een deel af kunnen vegen.
Eerder denk ik aan hars dat uit het hout komt, als er in de zomer warm is met zon er op.
Die hars kan wit uitslaan en veel op schimmelplekken lijken.
je voelt dan korreltjes zitten tussen de witte plekken.
Ook kan het een soort uitslag zijn, van het conserveringsmiddel zijn, waar tuinhout mee behandeld wordt.
Ik beiden gevallen is overschilderen het enige wat je kunt doen.