Zijn rode vlekken op wortelen ongezond?

Ik heb veelvoudig wortelen gekweekt. Het betreft zomerwortelen, welke ik in februari al gezaaid heb. Nog steeds oogst ik dagelijks een worteltje voor mijn konijn. Nu tref ik ook enkele worteltjes aan, met rode vlekken. Zijn deze ongezond of schadelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Mogelijk zijn ze aangetest door de wortelvlieg, dat was dit jaar erger dan normaal.
Mocht je ze zelf willen eten, dan smaken de rode plekjes bitter,maar niet ongezond, voor konijnen geeft het niets.