Zijn er deze zomer meer vlinders dan andere jaren?

Het wemelt van de vlinders bij onze pruimenboom. Dat was andere jaren nooit zo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Begin deze maand is er een vlindertelling geweest, en het bleken er inderdaad iets meer dan het jaar ervoor. De kleine vos werd het meest geteld, gevolgd door de dagpauwoog en de atalanta.

Maar je moet er ook rekening mee houden dat een atalanta specifiek gelokt wordt door een pruimenboom waar overrijpe pruimen liggen. Ze doen zich tegoed aan de nectar en suikers.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reaktie. Het zijn inderdaad allemaal atalanta's bij de pruimenboom. Vorig jaar slechts een paar, maar nu toch minstens 20. In ons kleine tuintje dus veel meer dan andere jaren, maar jouw reaktie blijkt dus dat dat een uitzondering is.

Andere antwoorden (1)

Volgens volgend bericht zijn er dit jaar iets meer vlinders als anders:

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/843152
http://www.vlindermee.nl/